Okna

S okny to bylo složité. Původní okna byla poškrábaná a popraskaná. Skrz okna do lodi zatékalo, a protože voda kapala i na dřevěné vybavení (přepážky) a kapala hodně dlouho, tak byla i voděodolná překližka poškozena a na výměnu.
Kolem oken byla vrstva silikonu, a ještě tam byla páska, která však pronikání vody do lodi také nezabránila.
Odmontoval jsem všechny okna a provedl jejich zaměření na 3D měřícím stroji. Na základě tohoto zaměření jsem vytvořil výkres v CAD tří oken. Na levoboku a pravoboku chci mít stejná okna. Původní okna od výrobce byla nepatrně jiná. Jak okna přišroubovat? Nechal jsem si vyrobit speciální zapuštěné matice s velkou hlavou a pod tuto hlavu připravil ještě pryžové těsnění. Z vnější strany bude tedy tato uzavřená matice a z vnitřní strany nerezové šrouby s půlkulatou hlavou. Původní šrouby se z vnitřní strany zamačkávaly do sklolaminátu a moc nedržely. Podle velikosti oken jsem nechal na laseru vypálit rámečky na okna. Z vnitřní strany bude tedy šroub opřen o tento nerezový rámeček. Protože bylo každé okno jiné, tak jsem musel trošku upravit samotné otvory pro okna. Většinou stačilo otvor trošku přibrousit, aby lícoval s nerezovou podložkou okna.
Jak jsem vytvaroval polykarbonát? Měl jsem nerezové rámečky. Do polykarbonátové desky jsem navrtal díry a rámečky k ní přišrouboval. Pak jsem k horní frézce namontoval doraz, který zajistil, že jsem obkroužil rámečky ve vzdálenosti 10mm.
Samotná montáž byla dost komplikovaná. Vnější matice nemají žádnou drážku ani sražení. Bylo potřeba je držet v kleštích a z vnitřní strany našroubovat imbusový šroub. Před přiložením okna bylo samozřejmě nutné nanést těsnící silikon. Bylo potřeba čtyř rukou a pracovat dost rychle, aby nezatvrdl silikon příliš brzo.
Dnes mohu říct, že okna jsou v pořádku, zatím žádné neprasklo a těsní.

„jít za svým snem 

Přejít nahoru