16. 7. 2024 – úterý
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.
Budík jsem si nastavil na 4:15, ale několikrát ho odkládám a vstávám až v pět. Sluníčko začalo vycházet někdy kolem čtvrt na šest. Toaleta, poklidit, doplnit ještě vycejpranou vodu, sbalit prodlužovačku, zkontrolovat průchodnost přívodní hadici k filtru, zkrátit vyvazovací kabely na minimum a jsem připraven. Koukám, jak to je se správcem, ale nikde nikdo. Tak
Je neděle ráno a já se rozhoduji zůstat ještě jeden den v bezpečí přístavu. Tady je bezvětří a nejsou zde ani vlny, ale když zvednu hlavu a podívám se na Dunaj, tak vidím, že se to tam pěkně vlní a dnešní plavba by byla podobná té včerejší. Eva odjela ráno autobusem do Novi Sad, Jirka
Vstávám v šest hodin ráno. Dělám snídani a připravuji se na plavbu jako každý den. Chci vyplout brzy ráno, protože mi přijde, že po ránu tolik nefouká. Vytahuji kotvu, je v bahně a docela s ní bojuji. V zátoce nefouká, není zde žádný proud, ale tahat kotvu z bahna i v těchto ideálních podmínkách jen
Ráno přeplouvám na paddleboardu na břeh a jdu nakupovat. Koupil jsem chleba, nějaký sýr (určitě?) a ochucenou vodu. Popíjení vody a piva potřebuji proložit něčím nezdravým. Umývám nádobí poklízím a vyrážím. Pomalu se šourám z místa kotvení. Naplánoval jsem si, že bych chtěl doplout do vesničky RAM. Je to nějaký 25 námořních mil. To je
Vstávám druhý den bez Zdendy. Ráno kontroluji kotvu, neutrhl jsem se, kdyby ano, tak bude pískat kotevní alarm, ale v pořádku vše není. Mám kotevní lano, nemám řetěz. Lano má zapletená olůvka a nahrazuje prý kotevní řetěz. Já chtěl lano a kotevní řetěz, ale když jsem to byl kupovat v Avaryachtu, tak jsem se blbec nechal ukecat
Vstávám brzo, nemohl jsem dospat. Dělám si snídani, pak hygiena a připravuji se na vyplutí. Zdenda napsal na A5 „startovací seznam“. Vše podle tohoto seznamu provádím a vyplouvám po sedmé. Vše jsem podle seznamu neudělal, nějak jsem zapomněl na vlajku lodi, takže tu vyvěšuji po cestě z přístaviště. Zkouším znovu odeslat SMS na aktivaci Srbské
Ráno vstáváme brzo. Zdenda na paddleboardu přeplouvá na pevninu a vyráží opět do obchodu. Já si pořád hraji s elektrikou a předělávám ji. Když Zdenda přijde, tak vytahuji kotvu a odplouváme. Při cestě míjíme naše včerejší místečko u mola. Je tam vyvázaná velká rybářská loď a okolo pobíhají dva rybáři. Dobře, že jsme se nakonec rozhodli
Ráno v Apatinu předělávám USB zásuvku, která byla na prodlužovačce. Teď je tato zásuvka na zádi lodi hned pod výrobním štítkem lodi. Protože hned vedle přístaviště je benzinka, tak beru kanistr a jdu pro naftu. Cesta k benzince s prázdným kanistrem byla pohodová. Čekám, až odjede auto, otevírám kanistr, beru do ruky tankovací pistoli, mačkám ji a
Ráno v Baje zvedám kotvu sám a zjišťuji, že když se budu snažit, tak ji vytáhnu bez problémů a stihnu i vyplout. Samozřejmě tady jsou ideální podmínky. Bylo bezvětří a žádný proud. Jedinné co považuji za špatné je, velikost oka na kotevním laně. Držák kotvy je užší než zmíněné oko a lano se o hranu