Čelen

Příď lodi se mi moc nelíbila. Nacházel se tady držák podomácku vytvořeného rolfoku a byl tady i průchod na kotevní lano.
Chtěl jsem umožnit pohodlné nastupování a vystupování přes příď a řekl jsem si, že ideální bude umístit na příď čelen na kterém budou výsuvné schůdky. Navrhl jsem si čelen v Inventoru, koupil a nařezal trubky, a nakonec jsem vše nechal svařit. Sám svařovat nedovedu a musel jsem jezdil do Želetavy. Namontoval jsem čelen na loď a uvažoval o jeho délce. Dlouho jsem na něj nechtěl sáhnout, a nakonec čtrnáct dnů před převozem lodě jsem ho sundal a rozřezal. Zkrátil jsem ho o nějakých 30cm a nechal znovu svařit. Nechal jsem na něj přivařit držák pro schody, který jsem musel nechat vypálit na laseru, protože ten, co jsem koupil se schody se použít s ohledem na svoji délku nedal. Starý držák na schody, jsem zničil při rozřezávání a zkracování.
Nově jsem tam nechal přivařit i držák kotvy. Bylo to tak tak, protože jeden den mi ho vyrobily a druhý den se svařovalo. Měl jsem strach, že budu muset čelen nechat doma a kotevní držák přivařit později. Ještě je na něm potřeba udělat drobné úpravy, ale jinak se mi líbí a podle všeho je i použitelný.
Čelen jsem nakonec montoval až na vodě. Bylo to komplikované, protože jsem byl v nafukovacím člunu a Katka z paluby čelen přidržovala. Nakonec jsem ještě namontoval podpěru a vyzkoušel vytáhnout kotvu. Nic si nepřekáží a vyšlo to perfektně.
Dnes už je čelen z horní strany vybaven i teakovými prkny. To, co tam budu muset předělat je ještě samotné schodiště. Při vytažení a jeho použití došlo k promáčknutí největší trubky a schodiště se nedá úplně zasunout 🙁 . Na prohnutou trubku budu muset nechat navařit výztuhu, aby se podobná situace už neopakovala.

„jít za svým snem 

Přejít nahoru