Přívěsný motor

Jaký přívěsný motor? To je složitá otázka a kdybych to bral do detailů, tak musím pořídit dva. Jeden na gumák a druhý pro plachetnici.
Mám gumák Kolibri KM-260 P. K tomuto člunu hledám motor a snad jediný omezující parametr pro tento člun je, že maximální výkon motoru je uveden 5hp.
Stejný motor bych chtěl využít pro loď, jako rezervní. Nikdy nevíme, co se může při plavbě stát. Nehledám motor, který dokáže loď tlačit proti proudu Dunaje a ani motor, který ji dovede dostat do bezpečí v případě nějaké silné bouře. V silné bouři nechci plout a v takovém případě je důležitý případně hlavní motor s dostatečným výkonem. Záložní motor má sloužit jen pro případ poruchy hlavního a k nějakému drobnému postrčení, než se povede opravit hlavní.
Na člun by byl ideální přívěsný motor 3,5hp s krátkou nohou. Na plachetnici cca 9hp s dlouhou nohou. Udělal jsem kompromis a pořídil jsem si přívěsný motor 5hp s krátkou nohou a pevně doufám, že ho na plachetnici nebudu muset použít a k poruše hlavního motoru nedojde.

Nekupoval jsem nový, to je docela ranec, ale pořídil jsem použitý s nájezdem cca 40mh. Samozřejmě tomuto číslu mohu či nemusím věřit. Vizuálně na ty hodiny vypadá, ale až čas ukáže, jestli se jedná v podstatě o nový motor nebo jen tak vypadá.
Ještě potřebuji vyrobit držák přívěsného motoru na plachetnici. Mám v úmyslu přidělat motor ke koupacímu molu. Časem případně udělat dálkové ovládání (vpřed, vzad a regulace plynu). Ovládání lodi by bylo pořád pomocí kormidla, a ne natáčením přívěsného motoru. Doufám, že motor s krátkou nohou dosáhne z koupacího mola až do vody 🙂 .
Výkresy na držák sem dávat nejspíš nebudu, ale až bude držák vyroben, tak sem přidám nějakou fotku.

„jít za svým snem 

Přejít nahoru